Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

F.H.U. Flaber

Get Adobe Flash player

Oringi do klimatyzacji

W układach klimatyzacji stosowane są oringi HNBR. Oringi wykonane z NBR są rozpuszczane przez czynniki chłodzące wystepujące w układach klimatyzacji (np. r134a). Oringi HNBR zostały opracowane stosunkowo niedawno aby wypełnic lukę pomiędzy oringami z NBR a oringami EPDM i FPM. HNBR powstał dzięki uworonieniu NBR, czyli najpopularniejszego materiału z jakiego wykonywane są oringi. Oringi HNBR charakteryzują sią wyższą wytrzymałościa termiczną (-30°C do +150°C) niż oringi NBR, oraz odpornością cemiczną. Oringi HNBR mogą być stosowane z czynnikami chłodzącymi klimatyzacji (R12, R134a), olejami silnikowymi, kwaśnymi gazami, mieszaninami aminy / olej, olejami smarnymi, mineralnymi olejami hydraulicznymi, olejem napędowym, są odporne również na ozon oraz warunki atmosferyczne. Oringi HNBR wykazuja również dobrą odporność na gorącą wodę oraz pare wodną do temperatury 149°C. Wbrew powrzewchniej opini oringi HNBR nie wystepują tylko w kolorze zielonym i fioletowym ale rónież można je spotkać w kolorze czarnym. Oringi HNBR wykazuja dużą odporność na rozciaganie i ścieranie, dlatego mogą byc stosowane w uszczelnieniach dynamicznych. Potocznie oringi HNBR nazywane są oringamni do klimatyzacji. Oringi HNBR stosowane sa głównie w układach klimatyzacji, w zakładach przetwórstwa spożywczego gdzie uszczelnienia są narażone na częsty kontakt z tłuszczami roslinnymi i zwierzęcymi.

Zalety oringów HNBR;
  • Odpornośc na temperatury od -30°C do +150°C
  • Dobra odporność na ścieranie i rozciaganie
  • Mogą być stosowane w układach klimatyzacji
  • Są odporne na: czynniki chłodzące klimatyzacji, oleje silnikowe, mineralne oleje hydrauliczne, olej napędowy, kwasne gazy, rozcieńczone kwasy i zasady w niezbyt wysokich temperaturach, goracą wode i pare wodną, ozon i warunki atmosferyczne, tłuszcze i oleje pochodzenia zwierzęcego i roślinnego
Wady oringów HNBR:
  • Nie zalecane do pracy z płynami hamulcowymi na bazie glikoli, silnymi kwasami, olejami i smarami silikonowymi
  • Brak odporności na ciecze hydrauliczne typu HSD, rozpuszczalniki polarne